lördag 5 september 2009

Vinnare......i olika divisioner....

Nu har jag varit lat, inte skrivit på en hel vecka. Var ju i Sundsvall förra helgen och upplevde underbar sport i dagarna två. Det kommer att finnas kvar i mitt hjärnkontor ända tills ålderdomshemmet; Commander Crows duell med övriga guldeliten i Sundsvall Open Trot. Har ju sett denna fantastiska travare genom tv-rutan ett antal ggr men så här på plats upplevde jag honom ännu mer glödande härligt vacker och rytmisk.Kallblodet Järvsöfax´s överlägsna vinst för 10:e gången i SM för kallblod gick ju inte heller av för hackor. Ja, vilka hästar!!!! Ibland tycker jag det blir tjatigt med Faxen men denna gång - jag fick kårar på ryggen och en liten tår i ögonvrån. Tänk, vilken hästkarl denna Persson är, som selar av och sätter sig upp och rider i segerdefileringen framför en bejublande publik! Tack för att jag fick uppleva detta live!
Bilderna har jag "lånat" av Hjorten, besök gärna hans hemsida, där finns mycket trevligt att ta del av! Hemma på Peabtravet lyckades så äntligen min delägda Foreign Starlet sätta nosen först. Som spikförslag i NSD infriade hon förväntningarna. Eftersom hon haft "dåliga blodvärden" och varit ifrån tävlandet, och då hon vid försöket förra veckan galopperade (utan sulor på fötterna), även då som favorit, kändes det extra skönt att det nu höll ända in i mål. Prissumman denna gång var inte så stor, vi körde P22-lopp, men hon förärades med ett "lyxtäcke" som säkert kommer att värma gott när vintern närmar sig!

.

1 kommentar:

  1. Grattis till segern! Det måste vara urspännande att ha en egen häst i tävling.
    Jag behöver bara titta på TV med Commander Crowe och Stefan Hultman, för att få en tår i ögonvrån.
    Stort Lycka till i fortsättningen!
    Tack för Hjorten! Toppen!

    SvaraRadera