söndag 13 september 2009

Öppen stallbacke

Idag har jag njutit på Peabtravet av både kallblods-, islands- och varmblodshästar. En hel bukett av liv och rörelse!

Några av våra travtränare visade upp unghästar där du har chans att gå med i ett ägarskap, sk konsortium och känna glädjen av att äga häst tillsammans i ett gäng! En mycket bra idé! Du tar del av vinster, spänning och vet att du är en av ägarna men behöver inte ha något huvudansvar.
Travklubben Sleipner hade också premiering av unghästar där domarkåren verkligen tyckte att våra hästar höll hög klass!
Islandshästarna tävlade på den nya banan och där var det också fin stämning.

Förutom visningen av hästarna kunde vi lyssna på Hans Nelén, uppfödare Global Farm och
Jenny Persson, repr. KRAFFT.
Damklubben hjälpte till och serverade bl a hemlagad palt som Anette på restaurangen gjort! GOTT!
Ta en titt på mina bilder!
Jesper Nilsson visar upp blivande konsortiehästen Buffon Boko.
Kari Waaraniemi, som haft fina framgångar med sina hästar iår diskuterar kanske konsortiets fördelar med vår speaker David Zimmer. Kari har 2 hästar som du kan vara med och äga.
Anna-Carin och Elisabeth vid paltbyttor!Roger Nilsson, en av våra tränare visade upp 3 fina unghästar. Här med Cordial CourtValliana verkar redan ha fått en beundrare. Valliana är i träning hos Petter Lundberg, vår Champ09.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Du ska bara veta vad jag saknar stallbacken :) Jag kan riktigt känna doften när jag ser dina kort!

    Kram på dig vännen

    SvaraRadera