torsdag 7 maj 2009

Välkommen säger vi....


till Peabtravet den 9 juli! Vi kör Dam SM Finalen med 100.000 kr i 1:a pris.
Responsen från klubbarna har varit mycket bra! Kul!
Kval lopp på 6 travbanor enl proppen. Se länken och skrolla neråt! Äntligen ska övriga Sverige få komma upp till oss. Hoppas vädret blir härligt och att alla får uppleva ljusa nätter och kastanjetter....nej jag menar den norrländska glädjen! Om möjligt kommer vi att försöka samordna hästtransporter för de inkvalade hästarna från Jägersro i söder ....Resebidrag utgår också enl V75 normer.
Kallelse till Riksmöte och några andra praktiska dokument har i dagarna skickats till ordf i alla klubbar! Inbjudning med hotellangivelser och dagsprogram har även skickats ut för någon månad sedan! Vi ser fram emot en trevlig helg med övriga travsverige!

En krydda på denna V65-dag är att vi även kör inbjudningsloppet Björnkampen! På bilden ser Ni Håkan "Hockey" Eriksson begrunda björnen innan lopp och detta år vann han det åtråvärda björnspjutet.

5 kommentarer:

  1. Halloj! Sushi är en höjdare, var också skeptisk i början men blev fast när jag provat några gånger. Men som det gäller all mat så är det viktigt att restaurangen har bra kvalitet på råvaror och är duktiga, inte alla Sushirest jag provat har varit lika bra. Har turen att hamnat i en stad nu som har en i toppklass..men det är även gott att göra egen hemma, då kan man ta lite vad man vill räkor, kräftor lax osv.

    Kul att det travar på för dina hästar! Det är inte lätt att vara travtränare, ibland tycker jag att det borde finnas uppsägningstid och att man inte ska kunn flytta hästen från en vecka till en annan utan..en travtränare står ju med kostnaden för tom box osv. Ja det var lite tankar från mig:) Kul att du är hästägare iaf!

    Ha en skön helg!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Hej o tack för hälsning gästboken! Tror att det var Du som vann... Vi ses den 5/6 hos Gun!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  3. Hej igen !
    Detta är nog en sida för min gube...han älskar trav!
    Självförsöker jag lära mig...och tittar på travet med guben ofta...han spelar ju varje helg, och jag brukar spela en dubbel då och då...vilket jag faktiskt fick in en häromdagen, fast den gav inte så mycket, hihi!
    Har du egna hästar?
    Guben min och några andra gubbar i hans ålder brukar varje år åka på elitloppet, så snart bär det ju iväg...
    Marie

    SvaraRadera
  4. Fin blogg!

    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  5. Hej Karin!
    Undrar om jag är medlem i Damklubben? Vart lite kluvad när jag fick ett inbetalningskort i Jan-09 fast jag betalat in i Dec-08
    Trodde jag betala in för året 2009 :)

    SvaraRadera