torsdag 28 maj 2009

Elitloppet nästa...

Väskan är packad och jag har ställt klockan på väckning dessutom är jag nöjd över kvällens tävlingar på Peabtravet. Nu bär det av mot storstan! Hoppas ni kommer efter!
Jag är nöjd för att jag fick se min delägda Tangen Tea trava på och placera sig 5:a. Hon gick till ledning från sitt springspår och låg där rätt länge tills Guripålle kom och blev närgången.
Sedan kom Bestsporren och sedan kom hela gänget....men alla sprang inte ifrån henne.

Kusken Fredrik Stenmark ville inte pressa in henne på en 4:e plats i risk på galopp. Klokt, mycket klokt! Detta var hennes andra start i livet. Förra gången var en kall kväll i november i Umeå. Nu gäller det bara att träna vidare så hon får bättre flås men samtidigt måste vi skynda långsamt. Hon kommer säkert att visa när hon är fit for fight till större dåd!

Jag är även nöjd för alla trevliga människor jag fick omge mig av i kväll allt ifrån alla mina vänner och bekanta men också det trevliga gänget som jag guidade; HÖ-Bygg med gäster.
Vi var till Jesper R Nilsson och fick tips. Lyssnade de på Jesper så borde de satt 2 spikförslag.
Annars var det oddsens kväll!
Hej hopp, nu blir det sängen! Vi kanske syns på Valla!

1 kommentar:

  1. Vågar man skicka in några tior på märren *s*
    pappa B
    Svriges gladaste man

    SvaraRadera