lördag 23 maj 2009

Barfota eller...


Barfota eller inte? Hur stor betydelse har det? Idag när jag spelade V75 var jag lite extra uppmärksam när jag streckade i lärlingsloppet. Gossip´s Queen skulle gå barfota och det hade varit positivt när hon gjorde det förra gången, om än för länge sedan. Kanske var det därför hon var så vass idag och segrade eller var det enbart andra saker som spelade in. Ja, ni vet det finns inte ett svar på denna fråga; vinna eller försvinna!
Titta på skon jag fotat. Den är handsmidd av någon bysmed för massor med år sedan. Nu pratar vi 30-tal. Min far hade den på sin Maja, som lär ha varit ett snabbt litet svart, finskt sto. Ja, tänk om skon kunde berätta - nu står den och påminner mig om svunna dagar på spisen i min stuga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar