torsdag 30 april 2009

Örebros travfest

Ja så går cirkusen vidare! Örebro är på G! Elitloppsmånaden börjar här enl travfolket på banan. Håller väl med eftersom elitloppshästarna genrepar i Guld över 1609 m auto.
Mannen med guldtanden kommer säkert att förgylla helgen med bl a Ryan Trot. Åke Lindblom som tappat stallets topphästar ger inte upp så lätt. Som han säger i dagens Travrrond "Jag är så pass "rik" att jag inte behöver den sortens hästägare..." Förstår precis vad han menar! De har det inte alltid så lätt dessa tränare som ska vara alla till lags och vissa hästägare som aldrig blir nöjd om t ex hästen är i en svacka, för det vet vi ju att även den bästa har svackor, kan inte vänta. De har för lite hästkunnande och för mycket pengar! Ja, nu stack jag ut hakan! Naturligtvis ska vi hästägare ha krav men man kan inte forcera levande varelser!

Ja, förresten när kommer mina hästar ut? Måste ringa min "tränare" och få en rapport!
Ha en bra valborgs och elda inte upp grannens hus eller liknande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar