lördag 17 augusti 2013

Tiden går...

och vi med den!
Det är några veckor sedan jag kom åter från Rosornas Ö och vårt Dam SM. En mycket trevlig långhelg. Nu har jag upptäckt en ny plats på den svenska kartan! Hit ska jag fler ggr!

Förra lördagen hade vi en underbart solig V75 dag på Skellefteå. Jag fick frågan om jag ville vara i vinnarcirkeln i min landskapsdräkt tillsammans med Stina från styrelsen i Skfteå och det tackade jag inte nej till. Kerstin, från styrelsen i Boden, var också tillfrågad så vi blev triss i dräkter. Fick uppleva en mycket fin stämning i Skellefteå både bland aktiva och publik. En ynnest att få se loppen från den platsen jag fick inta!
Det är mycket som händer hos oss inom travet och för att göra travsporten starkare i norr är vi på G med ett samgående med Skfteå och Boden så nu säger vi VI och  Norra Norrlands Travsällskap. Även en del förändringar i organisationen tack vare detta!
Det finns några som gett mig bannor för bl a detta under senaste veckan och jag har t o m blivit utskälld. Ledsamt men jag försöker skaka av mig anklagelser och vill vara med att jobba för att detta skall bli bra! Har jag jobbat ideellt för travet sedan 70-talet så kan jag göra det ett tag till. Ny styrelse skall väljas vid nästa årsmöte 2014 och då kan jag stå tillbaka. Fram till dess jobbar båda styrelserna tillsammans. Det finns säkert många som kan göra saker och ting bättre än jag. Dock är det en del som höjer sin röst innan de vet vad som gäller. Ställ frågo  innan ni ifrågasätter!
Har följt fina tävlingar med E3finaler på Örebotravet idag. Oj, vad jag blir sugen på en "riktig" travare just nu. Undrar om jag kan finna den - ja, kriterieautionen närmare sig! I eftermiddag kör vi trav på Skellefteå - följ tävlingarna på ATG.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar