lördag 13 februari 2010

Minnen

Får nostalgikänslor ikväll när jag lägger blicken på ett av mina tavlor. Tänker bl a på min käre far och alla våra hästar som vi haft. Duktiga och mindre duktiga. På den tiden var det också så att pappa sålde de som var bra eftersom det var ett levebröd för familjen.....Hur många gånger har man inte gråtit för det. Tavlan jag visar ser ut som pappa i de bruna ridstövlarna som han alltid hade. Hästen är en norsk hingst på Grini gård på sörlandet Norge, som fött upp om många bra kallblod, om än det här ser ut som en gammal avdankad sådan....men så var det inte! Gunheim Torstensen är konstnären, en hestemålare känd i hästkretsar.

2 kommentarer:

  1. Tack för go kommentar om mina pulsisar och lycka till inne hos mig

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Dette bildet er av min bestefar Åsmund Follaug på gården Ballestad Nordre i Skien Kommmune i Telemark fylke.

    SvaraRadera