onsdag 25 mars 2009

Holgerkväll



Drygt ett 50-tal travvänner samlades i Spiltan på tisdagkväll för att lyssna och samtala med travlegenden K-G Holgersson, alias Holger. Kia och Kerstin, två trogna "travaktivitster" gav mig ideén och jag engagerade mig. Vi samkörde arrangemanget med vår damklubb, hästägarförening och Sleipner. Eftersom Holger var i Umeå kvällen innan kunde vi även samarbeta med hästägarföreningen där och härigenom utvidgade vi kontaktnätet med några nya personer på Umåker, bl a Håkan från Stall Bredbyn.
Vi hade chans att köpa Holgers bok "Mitt liv och mina hästar" och kvällen till ära fick vi den då signerad.
Förhoppningsvis kan vi ha fler sådana här kvällar tillsammans med olika teman och är det någon som har förslag på aktiviteter tar jag gärna emot dem. Det skulle vara lämpligt med en aktivitet per halvår.
Vår nestor Gustaf Hallén var på plats och vår Champ 09 Petter + alla andra underbara travfantaster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar