torsdag 10 februari 2011

Rix-hästen Stall Norbothnia

Jag är bjuden på Kick-off till Ragolin och Anna den 19 feb. Tänk jag har del i en häst, en liten tusendel.....Kanske en del av manen eller kanske en smattrande hov....
Jag har gått med i hästen för att kunna ha social samvaro med likasinnade och känna spänning när jag är på travet! Är ju van att tidigare haft ett stall fullt med hästar, sedan haft flera hästar hos proffstränare och därefter själv i amatörstall och nu en liten tusendel i Ragolin. Ja, livet kan förändras men det betyder inte att jag inte är aktiv inom sporten. Jag känner mig faktiskt  numera mer påläst än tidigare vad gäller sporten och spelet och spänningen ja, den finns alltid där! Kanske att vi syns den 19 feb mumsande på en varmkorv i stallet hos Ragolin!

5 kommentarer:

  1. Hej en av mina favoriter som jag förlöst och jobbat med är hos Gunnel Fredriksson. Hon heter Persefone bi. Rätt förvaltad kan hon bli något. Traffic jam är mor och detta är nog hennes sista föl.Hon är ju elitsto och var själv helt outstanding på sin tid. Hon lever pensionärstillvaro nu. Toss out är pappa och en superhingst med många fina avkommor. Det här stoet hade jag gärna köpt själv om jag haft möjlighet. Snälla kolla upp hur hon har det o hur det går. Och raportera till mig ett foto skulle också vara toppen..

    SvaraRadera
  2. Det finns en till hos gunnel med en mamma som heter up front jm namnet minns jag inte just nu. Även den vill jag gärna höra om den var väldigt nervös som ung och jag jobbade mycket med henne men en rar häst..

    SvaraRadera
  3. Hej
    Persefone Bi var en häst som vi kom över löjligt billigt på auktionen. Inte för att hon kanske var den mest bildsköna men med den stammen!

    Hon har växt något kopiöst sedan hon anlände från Italien. Så hon har joggat på bara. Kroppen har inte riktigt hängt med. Men det är en madame med mycket humör men en supertrevlig häst!

    Kan bara tänka mig att det är Pereyra Bi som den andra är. Jag kanske har fel men denna dam är iaf ett litet nervknippe. Jättesnäll och vill väl men ibland slår hon helt enkelt knut på sig själv :) .
    Känns som att båda två är jättefina hästar som har framtiden för sig.

    Kul att Carin tippsade mig om att svara här.

    Mvh Hanna Olofsson

    SvaraRadera
  4. O vad roligt att få höra om mina små flickor. Jag är alltid glad när det säljs till Sverige jag känner mig säkrare på att de får det bra där hästarna.Traffic jam är inte så stor och var ganska sen. Men Toss out är ju stor.Jag känner speciellt för Traffic och hennes avkommor. En av hennes söner Magnum bi förlöste jag på min födelsedag.Det ska bli roligt att få höra hur det går för dem.Och jag hoppas få se foto också..

    SvaraRadera
  5. Tack så jättemycket Carin för du förmedlade detta. Det betyder jättemycket för mig att få veta hur hästarna har det.

    SvaraRadera