lördag 19 juni 2010

Kör upp till start!


Igår var det uppvärmning med 9 lopp på Peabtravet. Dessförinnan kampanjer på Coop Storheden och Coop Boden med försäljning av andelsspel! Trevligt att möta alla människor nya och gamla bekantskaper!

Bra väder, bra tävlingar och glada människor var det sedan på travet. Bara en och annan hysterisk husvagnsägare som har parkeringsfunderingar och börjar skälla på en för att man tror och inte vet! "Jag jobbar inte här.......men ska ta reda på....."Ja då blir oftast dessa personer lite mildare i tonen! Nu ska vi vara glada, brukar jag säga!

Idag lördag, den stora bröllopsdagen och ändå större travdagen ser lite halvgrå ut när jag kikar ut men grönskan överväger det gråa i vädret! Jag ser en ljusning i horisonten!

Efter att jag själv har petat ner min V75-kupong via nätet (ingen chans för mig att syssla med det på ovalen) är det bara att hoppa i kläderna och dra mot den lilla, vänliga staden Boden! Nu håller vi tummarna för en bra dag för oss alla! Det enda trista är att - varför har inte jag någon starthäst????!!!!Skulle vilja ha en hästrumpa att borsta!

Vi kanske syns!???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar