onsdag 26 maj 2010

Elitloppet

står för dörren. Innan dess värmer vi upp med trav på Peabtravet torsdag. Alltid bra sport där kan jag tycka - är jag subjektiv mån´tro....
Det skall i alla fall bli kul att få ta del av sporten på plats på Solvalla i helgen.

Elitloppsauktionen är en godbit på fredag. Det gäller att inte vifta eller blinka för mkt för då kan man bli med häst....Önsketänkande vore ju att man fick ropa in en riktig läckerbit, men det är önsketänkande.
Jag ska njuta av sporten och alla upploppsstrider, för sådana kommer det säkert att bli.
Vem vinner Elitloppet - en ständig fråga just nu - jag kan faktiskt inte ens tro på någon säker vinnare, har inte heller någon favorit iår utan jag tycker bara att det ska bli så kul att se dem allihop! Lucky Jim och kretsen runt hästen har nog blivit en liten favvo men när jag sett reportaget i TV om Oyonnax är det en helcool individ som berör och när jag läser Ronden och ser bilderna på Brioni är ju han en gudabenådad häst. Det är ju det som är så härligt med dessa fyrbenta vänner alla är favoriter på sina egna sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar