måndag 22 februari 2010

Tjejernas framfart...

Läser på STC:s hemsida att tränarkåren blir allt äldre och att de yngre kvinnorna blir allt fler.

Positiv läsning när jag vet hur det var en gång i tiden. Tjejer fick begära dispens för att jobba i stall hos proffstränare - men det var länge sedan - så då förstår ni hur gammal jag är.....
Tur att det finns förändringar åt det positiva hållet. Tjejerna är alltså på väg att ta över. Av 1382 personer som är över 60 är endast 57 st eller 4,1 % Q. Däremot är hela 689 stycken eller 69,7 % av dem som är 40 år eller yngre Q! Många har förmodligen rekryterats in via montén, men spela roll!
Härligt med denna mix inom travsporten och va´vore travtävlingar med enbart damer, nej nog vill jag gärna vila ögonen på män i sina kördräkter. För har ni tänkt va snygga alla är i sina dresser....säkert inte alltid samma ögonfröjd i badbrallor.....

1 kommentar:

  1. Hej,
    Vad kul att du har hittat till min blogg! Och om du är intresserad av insektsbilder så har jag bilder kvar - jag kan lova att de är superfina!

    Mejla gärna mig på monicaxlarsson@gmail.com och berätta vad du är intresserad av. Jag skall uppdatera bilderna på bloggen under dagen, så att bara bilder som finns kvar ligger där. Men har du någon favoritinsekt så hör av dig, kanske har jag den?
    Hälsningar monica

    SvaraRadera