fredag 3 juli 2009

Grattis!

Idag på lyckseletravet hände något helt otroligt roligt! Tinn Elding och Lars Unström vann sitt livs lopp! 20 år sedan sist, sa Lars i intervjun! Jättekul och stort grattis från mig och många fler!
---
Några i styrelsen har idag jobbat med förberedelser inför den 9 juli! Vi satt i solen och hade det trevligt samtidigt som vi jobbade.......Vår "fixare" från resebyrån småler inför vad som komma skall eller ler hon för att hon har en häftig kepa.....
Vår budkavle som skall gå vidare till nästa klubb vid vårt Riksmöte står beredd att flytta. Nu har hästen varit Boden trogen i ett år. Den kom från Åmål och upprinnelsen till budkavlehästen var Rättviks damklubb, Siljanstravet! En mycket omtyckt tradition! Tack!

Vår klubbordf serverar kaffe och försöker komma undan solen med kepan på!

3 kommentarer:

  1. Hej och godmorgon på dig.
    Kul du kikade in till mig.

    Här har jag nu suttit och läst och kikat på dina bilder.
    Kul med andelshäst. Hoppas det går bra för henne på banan.
    Ägde en travhäst en gång. Men han hade gjort sitt på banan. Det var en orlovtravare som hette Mr Torg. Skimmel. Efter Captain Rodney-Torg.
    Vi tävlade i hoppning han och jag.Det gick över förväntan.
    På travbanan blev han så stressad så han flippade ut helt. Galopp...

    Hit återkommer jag.
    Lägger dig på lista.
    Bägge bloggarna.
    Måste ju följa med och se hur det går...
    Ha det gott och njut. Här har det ÄNTLIGEN börjat regna...
    Klems Synne.

    SvaraRadera
  2. Vilka snygga kepsar,är det Peabtravets nya look
    isåfall ser jag, fram emot Torsdagen

    SvaraRadera
  3. Ni verkar ha trevligt i er damklubb.Det är roligt om man kan samlas runt ett intresse.Vissa brukshundklubbar verkar ha en del att lära där. Jag stötte på så otroligt mycket baktaleri och avundsjuka där,personligen blev jag inte drabbad.En vännina tävlade framgångsrikt med sin belgare och istället för att glädjas det kom klubben till gagn blev det avundsjuka o skitprat. Det är så onödigt när man kan ha trevligt ihop runt sitt intresse..Jag tror det kommer bli hästnappningar i Sverige med för det finns alltid hänsynslösa personer som är bered att göra vad som helst för pengar. Se bara rödakorsordförande de pengar han lever flott på är bokstavligen att ta mat ur munnen på svältande barn, som behöver varje krona. Och det har han mage att göra. Att de kan sova om natten? Jag tänker fortfarade på Lemon dra vad de gjort med honom. Han var gammal och jag gissar ingen ville betala lösen för en häst som blivit i stort sett steril. Vad gjorde de med kraken?Det får mig att må dåligt, han hadde förtjänat ett annat öde.Kram nu ska jag till Jesolo och bada i havet

    SvaraRadera